“Konut Sigortası” veya “Konut Paket Sigortası” Gibi Haksız Kesintileri Geri Alabilirsiniz!

Ev sahibi olma her yaştan ve her kesimden vatandaşın ortak hayalidir. Ekonomik şartlar dolayısıyla sadece biriktirilen paralar ile neredeyse imkansız hale gelen bu hayale konut kredileri ile ulaşmak mümkün.  Fakat şahıslar konut kredisi çekerken çeşitli zorluklarla karşılaşmaktadır. Kredİ çekerek ev sahibi olmak isteyenlerin karşılaştığı en büyük sorunlardan biri de kredi sözleşmesinde yer alan sayfalar dolusu şartlar ve şartların okunamayacak derecede küçük puntolarla yazılmasıdır. Ev sahibi olma hayaliyle krediyi en kısa zamanda çekmek isteyen vatandaş da söz konusu hükümlerin neredeyse hiçbirini okumamakta veya daha doğru tabirle okuyamamaktadır. Bu durumu bilen ve durumdan faydalanmak isteyen bazı kredi kuruluşları da kredi sözleşmesine kendi yararına fakat kredi çeken şahsa zarar verebilecek nitelikteki hükümleri eklemektedir. ,

Kredi  kuruluşları tarafından, müşteriden kredi ödemesi dışında çeşitli isimler altında kesintiler yapılmaktadır. Bunlardan en sık karşılaşılanları yaptırılması zorunlu olmayan konut sigortası veya daha bilinen ismiyle konut paket sigortası, ferdi kaza sigortası, can kurtaran sigortası veya kredi tahsis ücreti örnek verilebilir. Daha birçok örnekle uzatılabilecek bu liste, kredi sözleşmesine küçük puntolarla dahil edilmektedir. Kredi sözleşmesi imzaladığını düşünen vatandaşlar, aynı zamanda bu kesintilere rıza gösterdiklerinin farkında bile olamamaktadır. Ancak hesap dökümlerine baktıklarında konut paket sigortası, ferdi kaza sigortası gibi adlar altında kesintiler yapıldığını fark etmektedirler. Akabinde, kesinti yapılan bu tutarları geri almak isteyen vatandaşlar hukuki yola başvurmak istemekte fakat masrafların daha da katlanacağı ve herhangi bir sonuç elde edemeyeceklerini düşünmeleri sebebiyle haklarını aramaktan vazgeçmektedir.

Fakat hukuki yola başvurularak yaşanan hak kayıpları önlenebilmektedir. Örnek vermek gerekirse, aynı mağduriyetleri yaşayan müvekkillerimizle gerekli hukuki yollara başvurulmuş ve sonucunda kredi sözleşmesinde şart koşulan sigortalara ilişkin haksız bir şekilde tahsil edilen bedeller geri alınmıştır. Aynı mağduriyeti yaşayan diğer vatandaşlar da bu alanda uzman bir avukata danışarak ödediği bedeli geri alabilecektir. İzmir avukat arasında uzmanlık alanında deneyime sahip bir hukuk bürosu, benzer durumlarla karşılaşan müvekkillerine etkili bir hukuki destek sunarak haklarını korumalarına yardımcı olabilir.

Hukuki Yardım Al

Danışmak istediğiniz her konuda bize ulaşın!